‘Het boek is een belangrijke bijdrage aan de geschiedenis van Amsterdam, waarin de wederopstanding van het fietsgebruik tot nu toe nog niet zo volledig werd beschreven, inclusief het effect voor stedenbouwkundige ideeën en plannen.’
‘Mooi is ook van hoeveel kanten acties zijn ondernomen en resultaten geboekt, een voorbeeld van ‘organische stedenbouw’, een stedenbouwkundige paradigmawisseling van onderop, bijzonder in de hele wereld.’
Ton Schaap , Urbanist in Amsterdam

 
Het is het verhaal van de wordingsgeschiedenis van ’een lievere stad’. De stad waarin de fiets is geëvolueerd van verschoppeling tot hoofdrolspeler. Feddes daarover: „Dat fietsersparadijs is er niet vanzelf gekomen. Er wordt hard gewerkt in het paradijs.”
Hard werken aan het fietsparadijs, Karel Beckmans in Dagblad Nord Holland

 
‘Wie, zoals ik, de tentoonstelling bezoekt en liefst ook nog het informatieve boek doorneemt, beseft dat hij eigenlijk nauwelijks iets van de fiets heeft af geweten.’ Fietsmoraal veranderen, Frits Abrahams, NRC, 2019-04-15

 
Voor iedereen die zich met verkeer bezig houdt is dit verplicht leesvoer (en kijkvoer met vele leuke foto's en illustraties). Amsterdam fietsstad: hoe visies en modellen het mis kunnen hebben. Karin Broer, Verkeerskunde 2019 nr2

 
Wat Fietsstad Amsterdam vooral duidelijk maakt, is dat relatief prettig en veilig fietsen in de hoofdstad niet altijd een vanzelfsprekendheid is geweest. De fiets heeft de stad voor een deel op de auto - die symbool stond voor vooruitgang - moeten veroveren. Hoe de fiets de auto uit Amsterdam verdreef, Parool, Maarten Moll

 
Fietsstad Amsterdam een enorm rijk boek vol interessante feiten, historisch materiaal, vergelijkingen (met Kopenhagen), straatprofielen, prachtige foto’s en beeldmateriaal.
En daarnaast is er een compleet hoofdstuk over de maar nipt gewonnen strijd over de fietsonderdoorgang onder het Rijksmuseum.
Fietsberaad, Hoe Amsterdam een Fietsstad werd

 
Feddes en De Lange zien een oplossingslijn in het weghalen van de rijdende en geparkeerde auto (de ‘olifant in de kamer’). Dat geeft ruimte voor voetgangers en fietsers.
Derek van der Laan in Verkeer in Beeld nr 2019/2

 
'Mooi scala aan onderwerpen, knappe samenvatting van de geschiedenis,
levendig geïllustreerd, een kritische noot op de juiste plek.'
Clasien Slebos, betaalde kracht Fietsersbond Amsterdam, 1986-1992

 
'....Vanzelfsprekend was die ontwikkeling helemaal niet. Rond 1960 leek de auto nog de fiets uit de stad te verdringen.' Ons Amsterdam, juni 2019